Två galna dagar...

Så vad har inte hänt sen sist jag skrev?!?!
Om jag börjar med att berätta om gårdagen så kanske ni får en glimt av vilka två galna dagar jag haft. Vi tog moppen ut till en öde strand i regnet. Vi hade regnponchos och en varsin öl med oss. Utav ponchona byggde vi ett tak mellan två träd. Det regnade massor och vågorna var stora. Vi hoppade i vattnet och dök igenom vågorna och det roliga är att man kommer ut i luften efteråt. Mina badkläder ramlade av hela tiden och eftersom vi var på en öde strand som sagt så bestämde vi oss för att ta ett nakendopp. Efter en stund ser vi två moppelampor lysa på vägen och Peter springer upp fort som fan för att få på sig kläderna. Killarna på moppen parkerar bredvid oss och där ligger jag och guppar naken bland vågorna. Peter kom i alla fall ut med min bikini. Det roliga hade varit om vi hade filmat mig när jag skulle sätta på mig badkläderna, det var näst intill omöjligt bland vågorna.

Senare på kvällen när vi kommer hem och ska duscha knackar det på dörren. Där står Andrés helt plötsligt. Han har inte hört av sig sen han skulle ha åkt och åkte tydligen hit igår kväll. Vi bjöd honom på en öl och bokade om våran resa till Vietnam så vi åker imorgon istället. Sen tog vi oss en tripp ut på stranden. Vi dansade på Utopia, hade sönder mina flipflops, såg ett gäng nakna killar dansa på stranden och vi var blöta som djur efter allt regn.

Andrés sov hos oss och eftersom det var sista dagen bestämde vi oss för att åka till stranden även om det småregnade. När vi sitter på moppen så öppnar himlen sig och det öser ner. Vi får självklart svänga ner till lilla Amsterdam som jag berättade om förut. Där tog vi en pommes/öl frukost. Efter det åkte vi ner till vårt stammishak. Dom har en jättesöt liten hundvalp som jag har döpt till Joel. Vi beställer lite mat, en öl och småtjatar lite. Helt plötsligt ser jag hur en kille på en motobike kör rakt mot Peter och Andrés ryggar. För att komma upp till stället så måste man köra över ett gupp. Killen gasar precis innan guppet och flyger med motobiken mot Peter och Andrés. Andrés hoppar rakt upp ur sin stol och killen kraschar rakt in i stolen och under vårat bord. Det hela var sjukt overkligt och killen på moton klarade sig bra men var skärrad och skämdes. Totalt galet. Enligt statistik så dör 50 personer i Thailand dagligen i motorcykel olyckor. Tur att detta var Kambodja.

Vi drog vidare ner på stranden och jag fick pedikyr (övertalade även peter att ta en, men om någon av hans vänner läser det: Just be nice with the comments) sen "rakade" tjejen mina ben med tråd. Hon drog loss håren med tråden och det tog nästan en timme men jag hade trevligt sällskap och massa goa ungar runt omkring mig så det var helt okej.

Nu packar vi det sista och imorgon är det dags för en ny stämpel i passet! Cya in Vietnam!






Kommentarer
Postat av: Thilda

sv: genom att klicka på "gilla" tummen :)

2009-07-21 @ 14:34:26
URL: http://discord.blogg.se/
Postat av: Malin OE

Följer resan med spänning!

2009-07-21 @ 17:49:14
URL: http://zorinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0