Elefantbad

Jag vet inte vart jag ska börja. Haft en mäktig dag, började med slöväntan på Peter och frukost. Efter inte alls lika goda ägg som igår drog vi i alla fall iväg mot elefanterna.
 Vi mötte Rambo, en 35 årig elefant och de var kärlek vid första ögonkastet. Rambo levde upp till sitt stora namn med säkert en fyra tons kropp. Vi valde två timmar trekking vilket innebar att vi även skulle få bada med honom. Fantasin började verka och jag såg oss i den vingliga stolen på Rambos rygg vadandes genom en å i en slingrig djungel. Ack så fel ja hade.

Väl framme vid viloplatsen ber vår elefantchaufför oss stiga av. Vi hoppar av och han monterar ner den vingliga stolen från ryggen och säger åt mig att hoppa upp bakom öronen. Jag trodde han skojjade men de visa sig vara att bara hoppa upp. Peter likaså bakom. Fick lite korta instruktioner om hur jag skulle göra för att få ner Rambo i vattnet. Och jag säger bara: Jag vet vad jag ska extraknäcka som om jag skulle få dåligt med pengar någon gång, vilken jäkla elefantchaffis till tjej. Väl nere i vattnet var de en obeskrivlig känsla. Jag och Peter ligger i en liten sjö som bildas av bergsvatten och tumlar runt med en elefant. För det var precis det vi gjorde, han dök, snurrade och stegrade.

Ett minne jag kommer bära med mig för resten av mitt liv. Jag är så tacksam att jag får uppleva de saker jag upplever här nere. Och så här långt så var de här klart det bästa och då inser jag att de är månader kvar av oupptäckta upplevelser. Och då ni där hemma, ler jag lite extra mycket och önskar ni var här och fick dela det här med mig. Love you all my small Changs (elefant på thai) in Sweden.


Kommentarer
Postat av: Malin OE

Midsommarkramar från oss alla!!

2009-06-20 @ 11:10:40
URL: http://zorinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0