Magkatarr och Lecakulor

Jag självklart har jag dragit på mig magkatarr, har otroliga smärtor i magen och känner mig som en urdriven disktrasa så fort jag ätit nått. Så gick ner till vårt allas bästa Focus och knallade in på Apoteket. - Hej jag har magkatarr, har ni nått mot det? Expiditen: - Ja men visst kom med här. Här har vi ska du se, ät dem i en vecka och om de inte blir bättre så gå till läkaren. Jag tog ner paketet från hyllan och läste. "mot sura uppstötningar och halsbränna"  Vet inte om expiditen var döv eller allmänt dum men historien slutade med att jag styrde kosan mot min kärlek ICA FOCUS. Inhandlade proviva och Lecakulor*, för tydligen har jag stressat på senaste. Tänka sig tror ni det, Flytt, sambo, plugga, jobba, säga hej då och överraskningsfest?! Så jag tog saken i egna händer och ska lugna ner mig med att plantera om min fina orkidé.


* Lecakulor = Dem små bruna fula sakerna som låg i varenda kruka på 90talet (banker, tandläkaren, skolan You name it) Lecakulor ser även ut som små harpluttar och kan skappa rysningar om man råkar gnugga dem mot varandra.

Kommentarer
Postat av: Becca

hahaha Grym nostalgitripp med lecakulorna! Kul förklaring! skrattar

2009-03-27 @ 09:53:40
URL: http://beccamedcc.blogg.se/
Postat av: Tebbe

ah trodde faktiskt att folk skulle känna igen sig, mitt minne minns de starkt iaf

2009-03-27 @ 18:04:11
URL: http://glohria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0