Resan

Ja nu sitter jag ÄNTLIGEN på tåget tillbaka till Göteborg. Har haft en underbar resa så inte därför jag säger äntligen, nej det är för att jag saknar min älskade säng. Jag ska tala om för den varje dag ända tills jag åker hur mycket den betyder för mig och hur mycket jag kommer sakna den när jag är ute i vida världen i fyra månader. Nu har det gått fem dagar!
Återberättar resan dag för dag så inte allt flyter ihop.

Dag 1 (Onsdag): Dagen börjar med att jag väcker Peter som inte alls är lycklig och kör sitt -Tycksyndommigjagärsjuk-snack. Jag går inte på det utan kör igång med piskan på en gång. Vi packar väskan, med vi menar jag självklart jag. Tokringer runt efter en bil, hoppet höjs när en av Peters kompisar som bor norge säger att vi kan låna hans bil som står i trollhättan. Dock slocknar det lika fort när han ringer upp och säger att den bara har sommardäck. Vi bestämmer oss för att lifta. Jag designar den snyggaste liftskylten jag sett på länge. Vi tar vagnen till lilla bommen och knallar ut på leden. Tyvärr ser det inte ljust ut när vi väl står där. En enda halvstannar eller rättare sagt vevar ner rutan och säger åt oss att vi nog får mer lycka på andra sidan. Vi följer hennes råd, men det funkar inte. Det hela slutar med att vi går till lastbilscentralen och tjatar på dem. Vi lyckas få skjuts till Laxå men bestämmer oss för att avstå då vi kan bli ståendes där 23.00 en onsdag kväll. Vi tar tåget och känner oss misslyckade. Syrran hämtar oss och vi landar hos mamma.

Dag 2 (torsdag): Jag går upp runt halv elva och har lite mor-dotter-snack med mamma och väcker Peter halvtimme senare. Vid tolvsnåret dyker syster Ann upp och vi tar hennes lilla buss till Hallstahammar. Jag hinner med att träffa både Maria och Sandra på mindre än en timme. Snyggt jobbat Tebbe. Vi sätter oss i bilen och styr kosan tillbaka till västerås. Där är det dagis hämtning på schemat och Peter får det tufft med fem barn hängandes på sig. Trevlig fartfylld eftermiddag och vi är båda helt slut när dem åker hem. Tar det lite lugnt i soffan och syster Åsa kommer förbi och tjötar lite. Sen är det dags igen, ner på stan och ta en öl med Annina. Vi blir kvar hos henne till halv tre på natten och jag tackar Peter för att vi kom hem. Han är en stjärna!

Dag 3 (fredag): Mamma väcker oss vid elva med instruktionerna att Tina med barn är på väg. Vi klär på oss och kombinerar besöket med en fika med bror Magnus plus flickvän Kattis. Efteråt är alla hungriga och duktiga jag slänger ihop en tacogratäng så vi blir mätta och nöjda. På kvällen drar vi till Henke och sedan på hockey. VIK-AIK, AIK vinner såklart. Peter mår inte bra så vi går efter första perioden. Snälla syster Tina hämtar oss och kär oss till centralen. Vi tar tåget hem till Nikola i stockholm. Pojkarna dricker lite alkohol och pratar minnen. Helmysig kväll.

Dag 4 (lördag): Vi vaknar och tar oss ner på stan. Möter upp halva stockholm: Bassan, Mackan (får gå under namnet sthlmare denna helg), Anders (han med, STORT det här), Ulle, David, Johan, Eime och någon Anton. Vi hamnar på söder och börjar förtära alkohol vid 15.00. Vid sjutiden splittras alla. Jag, Peter och David köper med sushi och åker hem för att byta om. Vi möter upp alla på Debaser igen efter en timme eller två. Yo majesty spelar och det är en riktigt flippad spelning. Kvällen slutar på East med massa goda drinkar och grymt sällskap. Helt underbar dag.

Dag 5 (söndag): Jag vaknar upp och är mer bakfull än någon annan gång i mitt liv. Kalvar på toan halva morgonen och försöker ta mig samman inför den planerade middagen med Bassam och hans mamma. Jag badar i två timmar och mår lite bättre efteråt. Vi tar oss till brommaplan och hem till Bassam. Tacos, Yummie. Sedan möter vi upp Johan och Eime för en fika. Vi har heta diskutioner och kvällen slutar lugnt och stilla på East.

Dag 6 (måndag): Jag vaknar och skär av mig halva fingret. Bra jobbat Tebbe.

Haft en underbar resa och är så lyckligt lottad som har en sån fin kille som Peter med så underbara vänner. Men nog stämmer det som de säger, Borta bra men hemma bäst.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0