@ Hanoi

Hanoi är vackert, speciellt på kvällarna. Just nu är det månfestival här och gatorna lyser av glada färger.
Som ni alla säkert har hört har de blivit stormsäsong här nere. Över 300 människor har dött i Filippinerna, Vietnam och Kambodja. Den första tyfonen Ketsana träffade centrala Vietnam och när vi flög till Hanoi (norra vietnam) var alla flyg till centrala Vietnam inställda. Hundratusentals människor är hemlösa. Här i huvustaden märks ingenting, ingen pratar om vad som har hänt, de är inget kaos utan lugnt som en filbunke. Jag kommer fortfarande ihåg hur Sverige reagerade 2005 när Gudrun svepte in över sydvästra Sverige. Jag som då spelade cs var på lan i svenska mässan i Göteborg. Vi fick utegångsförbud på grund av att det inte var säkert utomhus. Jag blir både upprörd och orolig över hur lugnt de är här nere.

Om några dagar sveper nästa tyfon in över Asien, tyfonen Parma. Som jag nämnt tidigare är det ju min
födelsedag på lördag och vi har planerat en tre dagars tur i Halong bay, vilket innebär ett dygn till havs.
På väderleksrapporterna så ser det ut som att tyfonen inte kommer att slå till mot Halong bay men imorgon ringer vi till Svenska ambassaden och rådfrågar. Så nu vill jag att alla korsar både fingrar, armar och ben för att tyfonen försvinner någon annanstans ute till havs och att inte fler människor drabbas.

Sänder en tanke till alla människor som drabbats av Ketsana..

Kommentarer
Postat av: Becca

GUMMAN! Kom hem omedelbart bums!! Jag tänkte på dig så fort jag hörde om det! Kom hem till kalla Sverige istället! Kram B

2009-10-01 @ 19:28:49
URL: http://beccamedcc.blogg.se/
Postat av: Jossey

Skulle vara sjukt mysigt att få spendera födelsedagen utomlands. Lyckost! Försöker korsa alla kroppsdelar jag äger, blev äckligt orolig när jag hörde. Hoppas ni har det bra ändå! Kram

2009-10-01 @ 21:35:19
URL: http://hannahskaka.wordpress.com
Postat av: Sara

Jag kommer ner o hämtar dig själv om ni hittar på någe dumt...Se till o hålla er på land så långt bort från allt farligt som möjligt. Love you and miss you <3

2009-10-01 @ 22:18:52
URL: http://saramehlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0