DESPERAT!

Ibland knackar verkligenheten en på axeln, som en liten påminnare om att ens "sverigeliv" tickar på där hemma. Förra månaden berättade mina hyresgäster att det fått förstahanskontrakt på en lägenhet, Knack knack på axeln.
Jag lägger ut lägenheten på Facebook i tron om att det kommer lösa sig, knack knack på axeln igen (skärp dig nu Tebbe, se tecknen)
Eftersom ingen verkar vilja ha min lägenhet på Facebook så betalar jag 110 kr för att lägga ut en annons på blocker, vuxenpoäng till Tebbe.
Jag får massa konstiga mail om polska killar som äger byggföretag som vill att sina anställda ska bo där, filmbolag som spela in en film i den och mycket annat speciellt löst folk, men ingen som är intressant eller ja ens vettig för den delen.
Sara har en visning på lägenheten, men det visar sig att han som ska kolla på lägenheten får ett annat kontrakt på en annan lägenheten som gäller ett år precis innan han ska komma. Så det hela slutar med ett sms till Sara och ingen visning.
Jag bestämmer mig att uppdatera min annons, vilket betyder att jag måste betala 110 kr till, money money money.
Ingen respons.
Jag bestämmer mig att sänka hyran, jag får helt enkelt stå för det extra konstnaderna som dyker upp.
Detta betyder en ändring igen på blocket, men denna gång kostar det bara 10 kr.

Just för tillfället har jag en intressant människa för lägenheten, och om jag ska vara ärlig så verkar hon inte så förtjust i att det bara är två månader. Knack knack för sista gången, sen när vill någon hyra en lägenhet på två månader TEBBE!

Så därför gör jag detta sista utrop. Strunta i att texten ovanför låter lite negativ för lägenheten is the bomb:

Lägenheten är en tvåa på 55kvm i centrala Göteborg.
Ganska vanliga tvåa faktiskt, det enda speciella är väl att den fint gammalt trägolv som jag älskar.
Det mest fantastiska med lägenheten är att den ligger där den ligger.

* 5 minuter från korsvägen
* 2 minuter till pendeln mot borås-centralen-mölndal osv.
* 3 minuter till stora ingången vid liseberg
* 2 minuter till den mest fantastiska, godaste, BÄSTASTE Ica affären någonsin. <3 Ica focus

Hyran har jag knåpat ihop till något alldeles fantastiskt 5500 inkl. el, gas, tv och bredbands avgifter.
FÖRSTÅ!!! Som hittat.
Den största skrällen är att jag kan tänka mig att hyran ut den t.o.m 1 juli (men helst tom 1 juni fortfarande).

SÅ MINA VÄNNER. RING ERA BEKANTA, STÖR DOM MITT I NATTEN, SKRIK PÅ GATOR OCH TORG FÖR NU JÄVLAR BEHÖVER JAG FÅ MIN LÄGENHET UTHYRD!

Kommentarer
Postat av: Fotograf | Caroline Landin

Den låter ju toppen ju! Hade jag behövt bo i Gbg i två månader hade jag slagit till! Och Ica Focus är ju toppenbra! :)



Hoppas att du får en uthyrd snart!

Kram C

2010-04-07 @ 12:22:09
URL: http://carolinelandin.wordpress.com
Postat av: Lancia

Jag tog inte ens ut pengar, jag kollade bara mitt saldo! :(

2010-04-09 @ 06:17:29
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har en som ev är intresserad...eller ganska så säker tror jag, en av mina bästa killkompisar...maila mig.....

2010-04-13 @ 19:06:38
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0