The first time..

Igår efter 321 dagar i Asien så hände det. Vi vann inte på någon trisslott om någon nu fick för sig det alltså, utan vi ramlade med moppen. På Uds hemsida står det att: ”Trafikkulturen i Thailand avviker helt från den svenska. Det är livsviktigt att iaktta den största försiktighet och aktsamhet såväl till fots som när man färdas med bil. Många turister omkommer årligen i trafikolyckor, framför allt i motorcykelolyckor, runtom i Thailand.”

 

Nu hade ”vi” tur i oturen lyckligtvis. Vi körde inte fort, man kan knappt kalla det köra, vi kan kalla det rulla. Så i alla fall, vi rullade inte fort och ”jag” (enligt P) vinglade längst bak. Helt plötsligt välter moppen, P som insåg de här några hundradels sekunder innan mig står med världens flin på läpparna i sina FULA röda hjälm och tittar ner på mig som ligger klämd under tre tons moppen.

Jag vet inte hur det kommer sig att det ALLTID är jag som skadas. Tåmassakern på bali, Slita upp armen incidenten i KL, rivjärnskorallerna på Phi Phi, Djävulens avgasrör och massa mer..

Kanske har någon lagt onda ögat på mig, kanske fungerar gravitationen starkare på mig eller så är jag helt enkelt bara KLUMPIG!


Jag är också den enda jag känner som har överlevt en ”spårvagnsolycka” så kanske ska se allt från den ljusa sidan i stället. Jag kommer antagligen inte dö på ett tag men under färden till den dagen kommer jag vara nära massa gånger.

I detta fallet är jag dock nöjd med silverplatsen, ett bra tag framöver.

 

Tebbes skadelista

  • Skrapsår i handflatan och på vaden.
  • Blåmärke på bröstet, benen mm.
  • Ryggont

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hjärtat du måste vara försiktig så vi får hem dig hel <3 Puss o kram

2010-04-12 @ 20:54:31
URL: http://saramehlstrand.blogg.se/
Postat av: Freedomtravel

Moppe måste ju helt klart toppa listan över faror i Asien! Om det är farligt i Thailand så lovar jag att det är ÄNNU värre i Vietnam. Skönt att ni inte skadade er alltför illa!

2010-04-12 @ 21:01:26
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Hoppas att du mår bra ändå! Jag har heller inte "lyckats" trilla på hojen än trots 8-9 månaders runttuffande... men den dagen kommer väl?! =)

2010-04-18 @ 00:54:17
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0