Jorden är platt lr?!

Världen är så stor så stor. Tebbe, Tebbe liten. Större än du nånsin tror...

Jag som är importerad i Göteborg har ju ofta klagat på att folk alltid ska fråga "Känner du Johan?" eller nått dylikt när jag säger att jag kommer från Västerås (okej de är ju en lögn, men vem fan vet vart Hallstahammar ligger?) Jag svarar oftast "Nej, jag känner inte den Johan, inte Hanna, Petra, Arne eller Sven för den delen heller" men på den här resan har jag tänkt till lite. Här nere har jag bland annat träffat en tjej som jobbar på Bryggeriet i Göteborg som känner Umit som jobbade på O´learys och faktiskt kommer från Västerås. Ja ni fattar, eller?!

Och så häromdagen fick jag ett mail på facebook från en kille som jag spelade Counter-strike med under min proffskarriär som dataspelare :P "Tjena, Jag vet inte vem du är men jag är också i penang och tyckte de var lite coolt" Jag förklarade vem jag var och uppfriskade hans minne. Vi bestämde att vi såklart måste ses när vi är på samma ställe. Det är en sån sak som man bara MÅSTE göra när man är på andra sidan jorden, även om vi aldrig hade gjort det hemma i Sverige men det är ju bara lite extra coolt liksom. Nu till de sjukaste i denna historia. Penang, ön som vi bor på är inte någon Hönö precis utan en ganska stor ö. Så vi satt och luskade lite vart han bodde och om de var i närheten. Det visar sig att han bor på samma sida av ön, utanför samma stad och på samma gata som oss.. Så i morse stod jag halvbalanserandes på balkongen och försökte kika in på hans balkong, tyvärr var gymmet i vägen men jag vet ju ändå att han liksom står där på andra sidan och det är också lite coolt. Så imorgon ska han och hans familj komma och bada i vår extremt populära pool.
Så det är dags att slopa Lasseliten sången och inse att världen kanske inte är så jäkla stor..



“Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.” – Mark Twain


Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Nej, ibland känns världen onekligen ganska liten... När vi var i Odessa i Ukraina (av alla ställen)på väg till en solsemester i Yalta förförra sommaren och åt frukost på ett litet hotell mitt i stan där det inte fanns så många gäster... då hörde jag plötsligt någon ropa mitt namn... en gammal kompis från en förening jag varit med i!!!

2010-01-31 @ 10:04:23
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Lance

Det där händer mig fan läskigt ofta också, att man "springer på" folk man känner hemmifrån när man är utomlands på de mest lustiga ställen. :P

2010-01-31 @ 12:41:18
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: JUST ANOTHER CRAZY BLONDE - WITH JUST ANOTHER STUPID BLOG

Haha, ja världen är bra liten! Har sprungit på folk på andra sidan jorden som jag känner. Eller känner till eller har gemensamma bekanta. Sjukt :) Speciellt på ställen där det inte brukar vara så mycket turister :)



Ha en fin vecka!!

När bär det av hemåt?

2010-01-31 @ 20:51:08
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0