I mitt nästa liv vill jag vara en Elefant.

Nu är den här VÖSTERN! Vöstern är en blandning mellan höst och vinter som man oftast kan uppleva i Göteborg mellan November-Mars.
De är ingen idyll med stora vita flingor som sakta faller mot marken, inga solstrålar som blir till diamanter när den når snön och inga mysiga promenader där man helt plötsligt får för sig att bygga en snögubbe.
Nej Vöstern är hårdare, blåsigare, blötare än något annat. Visst kan de snöa stora vita flingor här i Götet också men skillnaden är den att om det gör det, så gör det från alla håll och kanter. Mössa kan vara ett tips för frisyren om man inte vill se ut som en pudel men du lär ändå se ut som en clown om du använder smink för snön vill liksom gärna blåsa rakt i ansiktet på en.
Det gråa dimmtäcket som lägger sig kompakt över staden är också en faktor till varför hela den här tiden känns så deprimerande.

SÅ här håller det på, dag ut och dag in. Tills PLÖTSLIGT en dag. Då kommer den "riktiga" vintern på besök och vi blir lika chockade varenda gång. Alla spårvagnar står still, folk använder fortfarande sina Converse och varenda jäkel gör som jag gör just nu, klagar över att VARENDA JÄKLA år det likadant.
I år gör vi det för 389:e gången (här i Göteborg) och folk påstår att människan är den intelligentaste varelsen på jorden.
När Tsunamin slog till 2005 stod människor facinerade på stranden med sina filmkameror i högsta hugg, pekandes på den stora vågen medans elefanterna vände och flydde upp i bergen...

Nej nu är de på med kappan och ut i vöstern för en cigg, glöm inte att än är jag fortfarande bara människa ;)




Kommentarer
Postat av: Louise

aha okej, vi ska bara vara i kambodja i 2 veckor och 4 veckor i thailand sen åker jag i väg i tre månader till Australien efter det.



Tack för tipset!

2010-11-09 @ 17:34:02
URL: http://louisebergochdalbana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0