Cats!

Igår kväll var vi hemma hos David och Nadia en snabbis och hälsade på deras nya familjemedlem Fritz! Fritz är en liten kattunge med den mesta personligheten. Han spelar lite blyg så där, mest för att verka svår, sen kryper han fram från under sängen för att charma brallorna av en och självklart för att bita en i tårna.
Tyvärr är ju P allergisk mot katter och kunde därför inte mysa med den lille men jag mös för oss båda!

Saknar mina fina katter från Asien. Shisha och Sandefalk, tror inte jag har någon bild på Shisha som var den BÄSTA katten ever.
Henne träffade vi i Indonesien på Lombok. Jag och Peter hade varit uppe i bergen en dag när vi leta nytt lunchställe och hittade Dwikis. De hade den bästa grekiska salladen och massa andra goda rätter. Vi blev självklart stammisar och de var även där vi träffade Shisha. Hon hade inget namn från början så de fick vi ju fixa. Efter den dagen åt vi nästa varje kväll på Dwikis, vi drog med oss våra polare vilket gjorde ägarna så glada att de alltid bjöd mig och Peter på en extra rätt.
De ville att vi skulle ha Shisha i våran bungalow men de tyckte vi var för hemskt, stackars lilla katt som skulle undra var matte och husse hade tagit vägen när vi dragit vidare. De tyckte även att vi skulle ta med Shisha till Sverige men där blev de bestämt nej även om jag smått ångrar mig idag.

Sandefalk har ju ett alldeles eget inlägg här i bloggen så vill ni läsa mer om henne så klickar ni här.

Idag står APT och jobb på hisingen på schemat, Imorgon är jag ledig och då kommer även lillebror Teider från Oslo. Massa kärlek!


Fritz!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0