Lunch..

Hemma på lunch. Var riktigt hungrig och köttfärslimpan jag knega ihop igår smakade riktigt gott. Peter gympar bakom mig och får mig att känna mig som en lat flodhäst men jag intalar mig sakta och säkert att jag har rätt att vara lat eftersom jag gick upp vid 6:30 imorse. Däremot får jag nog leta en siffra högre på klädstorlekarna nuförtiden sen jag slutade röka men allt gott har väl alltid nå skit med sig i bagaget.

Måste ju dock påpeka hur enormt tråkigt det är att sluta röka, häromdagen blev jag tilldelad jobbet som bordvakt på kontiki när de andra skulle röka. BORDVAKT?! får väl se hur länge jag satsar på den karriären. Det stora pluset skulle ju vara pengasparandet då, inför resan och allt. Tyvärr fick jag ju upp ögonen för mat som aldrig förr och äter som en fembarns familj nu och det kostar kan jag säga.
Därför måste jag ju nu lansera min idé: Sluta röka - bidrag. Fick man en slant i slutet av varje månad så tror jag att fler än jag skulle sluta röka. För nog sjutton är det dyrt. Jag drömmer om mat, jag längtar efter mat, jag är kär i mat, hmm ja snart får nog Peter sova på soffan för jag lär ju vilja sova med mat. Men med 35 rökfria dagar bakom mig får jag väl ändå tro att ja sparat en krona eller två.

Ne nu är det nog dags att ta nått att äta ;) över och ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0