Helan vs Halvan

Vi bor på samma ställe som sista här i Krabi. Där vi hade min lagkamrat katten Sandefalk, tyvärr bor vi på översta våningen nu så ingen Sandefalk kan komma och äta tonfisk hos oss.
Men det var ändå ett väldigt kärt återseende när vi kom tillbaka, för vissa i allafall.

Det är en hejdundrans massa kvinnor som jobbar på det här stället, mammor, döttrar, kusiner, mostrar osv.
En av döttrarna välkomnade mig på sitt lilla egna thailänska sätt:
"Hej, va smal du har blivit........... Inte lika fet som förut"
De ska ju inte menas som nått elakt här i thailand utan det är ju tydligen bara sättet det pratar på, men det är fan svårt att ingnorera hela "inte lika fet som förut-biten".
Det bästa och mest kärleksfullaste återseendet var med städerskan. Vi kramades, först hon och jag, sen hon och Peter. Efter de sa jag "Hej och hur mår du?" Sen tog min förståelse av thailändskan slut. Jag tror hon har saknat oss på riktigt, Peter tror hon är glad för att hon ska slippa städet rummet efter en-natts-gäster och få ha oss en månad.
Så livet är ungefär som sist här i Krabi, förutom att det regnar HELA TIDEN!

Så lev väl mina vänner och ha en UNDERBAR påsk.. Jag saknar er!


I like big butts an´ I can not lie.
You otha brothas can´t deny.
That when a girl walks in wit´a itty bitty waist an´
A round thing in yo´face. You get SPRUNG.

Krabi December 2009




Blue jean baby, L.A. lady, seamstress for the band
Pretty eyed, pirate smile, you'll marry a music man
Ballerina, you must have seen her dancing in the sand
And now she's in me, always with me, tiny dancer in my hand


Krabi April 2010

Kommentarer
Postat av: Fotograf | Caroline Landin

GLAD PÅSK!! :)



Ha en jättehärlig vistelse i Krabi och Ao Nang och vinka till Starbucks från mig ;) Haha :)



Kram Carro

2010-04-03 @ 10:29:08
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Maria

Låter som du har det underbart...och fet har du ju aldrig varit...fast det e klart...i thailand är väl alla minisar...

Hjälper du mig att sprida minnet av Anthony genom att lägga till min blogg i din länklista...M

2010-04-03 @ 11:25:55
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0