Farväl min vän, vila i frid!

Ibland ramlar man ner i en avgrund och vet inte riktigt hur man ska ta sig upp?! Ibland väljer man de dummaste val någonsin och vi andra står kvar och undrar varför?

Min underbara vän! Genom åren har vi älskat och hatat, skrattat och gråtit, kramas och slagis. Oavsett så har du alltid varit min Sandra, hon som såg ut som en kille, som dök in med konstiga utläg som ingen förstod sig på, som satte sig på tåget till Gbg för att hälsa på mig i fyra timmar.
Hon som utan tvekan ställde sig för att försvara en 13 årig Tebbe som höll på att få stryk av de "tuffa" brudarna. Hon som spelade fotboll och därför bar omkring på mjölkpaket under festerna, hon som kunde somna var som helst men framförallt hon som kunde laga mitt hjärta om de gått itu.
Hur ska vi klara oss utan dig?

I våra hjärtan finns nu ett speciellt litet rum, de rummet är bara till för dig. Där kommer en del av dig alltid leva vidare i värme och kärlek.
Jag önskar jag kunde få spola tillbaka tiden, ge dig en kram och säga vi tar oss igenom de här, precis som allt annat. Men de går inte, du har redan flygit iväg.
Lilla älskade fjäril, flyg!





jag ska sakna din välsignelse
när stormarna rasar
länge ska du fattas
i den vådliga stan
tack för skymningens sånger
tack för nattens alla lögner
tack för rodnaden om morgonen
och drömmarna på dan

tack för kriget mot dom kloka
för virvlarna i håret
tack för svaren på gåtorna
du la i min hand
jag ska minnas dina drömmar
jag behåller dina viljor
jag ska söka dina krafter
i ett farligare land

farväl Jupiter, adjö
jag måste läka mina sår
jag ser din singlande snö
dölja spåren där jag går

 


Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Jag beklagar sorgen Tebbe! =(

Det är aldrig lätt att mista en av sina bästa vänner, det gör så ont!

De säger att tiden läker alla sår. Och jag tror att det är så. Men ärren finns alltid kvar och påminner om smärtan som man känt. För att kunna läka måste man först blöda.

Ta hand om dig!

Kramar Carro

2010-08-05 @ 12:39:18
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Malin OE

Tänker på dig gumman och skickar en stor kram.

2010-08-05 @ 15:20:36
URL: http://zorinas.blogg.se/
Postat av: Becca

Önskar det fanns nåt klokt jag kunde säga, men ibland kan man inte ge annat en en kram. Tänker på dig min vän!

2010-08-05 @ 16:56:08
URL: http://beccamedcc.blogg.se/
Postat av: Marre

många kramar från mig <3

2010-08-05 @ 19:18:26
URL: http://kreativresa.blogg.se/
Postat av: syster yster

DU är så duktig att skriva .. Tänker massor på dig eller på er alla som mist sin vän och familje medlem :-( Kramissss

2010-08-05 @ 23:50:26
URL: http://glohria.blogg.se/
Postat av: Johanna



Sitter här på kontoret och tårarna bara forsar ner när jag läser dina vackra ord Tebbe!



Minnen har rullat upp som en gammal film i huvudet på mig nu sedan jag fick samtalet.Bra minnen, tråkiga, jobba, roliga, sjuka och mysiga..

Kom på mig själv idag på bussen att jag satt och skrattade högt åt några av dom galnaste minnena som vi delat.

Skickar en stor kram till dig <3

2010-08-06 @ 13:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0