Tebbe says...

Har ni hört talas om leken Simon says? Den går ut på att man säger Simon says jump och så ska alla som deltar hoppa, eller simon says touch something blue och då ska alla röra vid nått blått. Ja ni förstår principen. Leken går ut på att man ska försöka lura deltagarna genom att bara säga jump och inte säga Simon says innan. De som hoppar åker då ut ur leken.

Våran hyresvärd heter Simon. Jag tror att han tror att livet fungerar som leken också. Idag kom han hem till oss för att byta våran aircon som inte fungerar som den ska. Trots att jag påpekat att vi INTE röker inomhus så springer han runt med en cigg i handen, släcker den och tänder en ny. Så efter Simon har varit här så luktar det som rökrummen på bingohallarna där hemma.
Simon tror nog också att han bor här, han öppnar dörrar och kikar runt även fast han inte har någon anledning. Han tömmer ask-koppen (okej, de behövdes men ändå), tejpar överallt och talar om vart saker ska ligga.
Eftersom det inte är en smart idé att bli ovän med honom om vi vill bo kvar så får jag helt enkelt lägga band på mig själv och hålla tyst.

Men i mitt huvud är reglerna annorlunda, där pågår leken medans han springer runt i lägenheten.
"Tebbe says PUT YOUR FUCKING CIGARETT OUT"
"Tebbe says DONT TOUCH OUR STUFF"
"Tebbe says DONT OPEN ANY CLOSED DOORS, SPECIALLY THE ONES WHERE YOU DONT HAVE ANY STUFF"
"Tebbe says GET DOWN ON YOUR KNEES, BARK LIKE A DOG AND LICK THE FLOOR"
Och om han inte lyder, ja då är leken slut. Puts väck med Simon, nerkastad från balkongen. GAME OVER!

Men eftersom jag är en duktig flicka så hoppar jag när Simon säger till och håller käften.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0