Vackra människor..

Thailändarna måste vara ett unik folkslag, vänligare människor får man leta efter. Självklart finns det thailändare som inte alls är vänliga, som bara vill åt ens pengar. Men ganska ofta träffar man de "riktiga" thailändarna som bara har kärlek att ge.

 

Som en eftermiddag i December då jag, Peter, Stu och Bella hade varit och badat vid Crystal Lagoon. På vägen hem öppnade himmelen sig och regnet öste ner, vi som färdades på två moppar körde av vid första avfart och sökte skydd under ett garagetak. Regnet som ungefär brukar vara i 20 minuter här nere hade inte ens gett sig lite efter 45 minuter. Jag som var i stort behov av en toalett (hittade ingen rymlig buske att gömma mig under) stod och höll halvt på att få panik där under taket. Då ser jag plötsligt en Thaifamilj kika ut genom dörren och vinka till oss. Jag som vid det här laget veeeeeerkligen behövde gå på toaletten knatar fram till familjen och frågar snällt om jag får låna deras toalett. Och självklart fick jag det.
När jag kommer ut från toaletten frågar dottern i familjen mig om de får ta kort på mig med deras yngsta son. Inte utav någon speciell anledning, utan bara för att de ville det. Självklart ställde jag upp och tackade så hemskt mycket för lånet av heligrummet och knallade ut till de andra igen. Regnet fortsatte ösa ner och vi satt kvar under taket. Tio minuter senare kommer flickan ut igen med ett färdigt framkallat kort och med en liten hälsning på baksidan. Love you, Nisteen.

 

Då inser man att vissa människor har ett hjärta av guld..

 

(kortet är redigerat)


Kommentarer
Postat av: Becca

Awwwww! Sånt gillar vi! Hade detta varit facebook hade jag klickat på "like"! =)

2010-01-14 @ 20:37:41
URL: http://beccamedcc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0