Den arga tanten Tebbe.

Igår hade jag tvättstugan mellan 11-17 och hade planerat in så jag precis skulle hinna med all tvätt innan jobbet. Allt var frid och fröjd till ungefär 15.00, då går jag ner för att stöka omkring lite i maskinerna och vad möts jag av?! NÅGON jävel har tagit ur min tvätt ur maskinen och stoppat in sin egen!!! Tur för personen i fråga att jag faktiskt hade tvättat klart, men principen... Jag hade bokat till 17.00!
Då det alltid är nått i våran tvättstuga som är knas så var måttet rågat denna gång.
Plockade upp telefonen och ringde till gårdens hök

T: "Har du sett vem FAN det är som har varit i tvättstugan?!?!"
H: "Ja de är en korthårig tjej på våning två i vår trapp, vadådå?"
T: "För den jäveln ska dö, tack för hjälpen"
klick.

Efter fem minuter hade jag tänkt igenom hur mordet skulle gå till, planen var att smyga in och sätta på gasspisen och sedan när hon ska laga mat PANG!!!! Sen mindes jag hur det hade gått för de två som råkade ha gasen på i huset bredvid och mindes även att grannarna hade fått tagit en del av smällen så jag bestämde mig för att skriva en lapp istället.


"Jag har in i det sista undvikit att skriva en lapp, nu har jag tyvärr förvandlats till en arg liten tant pga er som tydligen måste informeras om vad en GEMENSAM tvättstuga är!

1. Tvättstuga INTE garderob, ta med era jävla kläder hem efter att ni ha tvättat

2. Boka med kolv, tvätta på angivet datum och klockslag. INTE på andras tider!

3. Om ni vill att jag ska städa efter er ska jag FAN ha betalt också!

ps. nästa gång någon snor min tvättid kör jag era kläder i 90 grader.

Mvh Den arga tanten"

När jag kom hem fem timmar senare var lappen borta..

Kommentarer
Postat av: Snotra

Jag gillar din arga lapp!!! :) Själv satt jag kvar i tvättstugan tills idioten kom och skällde ut han. Tyvärr förstod han nog inte ens hälften av allt jag sa, men det var skönt o skälla lite iaf ;)

2010-07-02 @ 12:55:17
URL: http://snotra.wordpress.com
Postat av: Lancia

Du skulle tagit ur deras tvätt, slängt på golvet och pissat/alternativ lagt en kabel på högen.

2010-07-03 @ 17:36:28
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja tack...det vore toppen...Maila mig om du hittar någon till mig med...

Kram

2010-07-10 @ 18:42:03
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Liv

haha.. bästa tebbe :-) bästa

2010-07-20 @ 14:08:08
URL: http://longgone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0