Fortsätter vara en Rettibattif!

Gårdagens inlägg var ju väldigt bittert så jag hade tänkt att jag skulle skriva något positivt idag, sen tittade jag ut genom fönstret.
Det ser ut som det ligger ett grått täcke över hela Göteborg, regnet har dock försvunnit (positivt)
Jag sitter på kontoret idag, ringer runt och pillar med scheman. Det är oerthört underhållande måste jag säga. Peter jobbar också på kontor idag fast i Olso, han tjänar 350 KRONOR!!!!!! i timmen. Jag har en månadslön som är för låg för att ens nämnas.

Olso ja kanske skulle man ta sig dit, där solen skiner och pengarna flödar.
Visste ni att om alla i Norge slutade jobba så skulle landets ekonomi ändå räcka i 50 år!
Undra hur många månader den skulle räcka i Sverige?!
I Sverige där folk kan sätta sig i tv och tala om att de blåser staten på pengar och ändå komma undan med det. Ett stort HURRAY till vårat rättsystem dock, för vi ger ju faktiskt ekonomibrottslingar hårda straff om vi jämnför från mördare och våldtäktsmän. Men kanske är det så att vårat samhälle hellre har mördare gåendes på gatan för om ett liv tas finns en mindre person att "försörja".

Förlåt, jag lovar att bättra mig. Ikväll kommer ett superglatt inlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0