God natt...

Idag har jag haft en sån där bara-vara-dag. Jag har slappat hela eftermiddagen på Saras altan med ungarna. Vi har badat i polen (jag doppade fötterna), gjort rabarberkräm och druckit litervis med kaffe. En helt klart mysig dag, tyvärr kom jag hem till en sjuk Peter som här helt utslagen i soffan.
Själv dricker jag vin och lyssnar på radio. Jag känner mig så där lagom svensk.

Minnena från en mor som lyssnar på karlavagnen på p1 och lägger pussel en torsdags kväll dyker upp. Jag minns ljummen mjölk och knäckebröd när man inte kan somna. Rederiet är på tv men jag är för liten för att titta, men ändå smyger jag upp och står bakom glasdörren till vardagsrummet och försöker få en blick över vad som händer på den stora båten.

Jag minns mammas blick när hon ser mig stå där, hon försöker låta sur men lyckas inte mellan skratten. Till slut får jag krypa ner bredvid henne i soffan och jag lägger mig i hennes knä. Hon klappar mig i håret och jag somnar till en arg finne som hamnar i fyllecellen på M/S Freja.

Idag spelas Lady gaga på radion och på tvn är det någon 14 åring som ska göra abort. Jag går och lägger mig.. God natt Sverige!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0