Känn ingen sorg för mig i Göteborg.

När jag går på gatorna i Göteborg inser jag att jag faktiskt har bott här i snart fem år, det känns som hemma på riktigt.
Varje gata har ett minne som studsar mellan husväggarna, varje doft framkallar nostalgi i näshåren och varje dag bildas nya vackra minnen.
Jag har haft turen att träffa så många underbara människor här nere och även om vissa har kommit och gått så är jag tacksam över att ha fått träffa varenda en av er.

I Majorna spelar någon på en saxofon samtidigt som älvsnabben kör sin sista runda för kvällen.
Slottskogens grillar börjar slockna och någon plingar på en gitarr.
Avenyn är vit och studenternas sång ekar.
I Torslanda samlas ungdomarna utanför Ica och någon ramlar på en skateboard.
Nu går solen ner över Örgryte och liseberg har precis stängt grindarna för natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0