Livet på riktigt i Gårda!

En utav mina kategorier heter ju Livet i Gårda. Det är där allt som händer i min vardag hamnar för jag lever ju i Gårda, DÖH.
Huset jag bor i är ett rivningsobjekt men som ni kanske har läst i tidningarna gör mina grannar allt för att det inte ska rivas.
Huset i sig är ett jävla ruckel, fasaden ska vi inte snacka om och när det kör bilar förbi skakar soffan, sängen, ja ALLT!
Trots alla defekter är Gårda ett rikigt mysig ställe med grillfester, trevliga människor och nära till allt. Grannarna är extremt trevliga om än ganska annorlunda. Så jag tänkte vad kan vara roligare en fredagkväll än att jag berättar om mina väldigt speciella grannar och vi börjar stort med THE MONKS!

Munkarna flyttade in sommaren 2006 i det som en gång var affären Gamla ting. Från början var de ett tiotal, namnet munkarna kom av att de var rakade med en liten fläta hängandes mitt på huvudet.
Jag tror de tillhör Hare Krishna men vet inte om man kallas munk då, man kanske kallas Krishnas.

Jag bor i dörren bredvid munkarnas huvudkvarter (affären) och de har även byggt om några källarförråd till hobbyrum där de spelar/ber med bongotrummor klockan 04.00 på morgonen. Väldigt festligt måste jag säga då just det hobbyrummet ligger under mitt sovrum!
Ibland låser de in mig i lägenheten genom att "glömma" stänga dörren så deras handtag hakas fast i mitt när jag försöker öppna.
Tror egentligen de gör det med flit bara för att retas lite så där.

Under åren som gått så har munkarna utökat sig (inte den naturliga vägen såklart) och idag bor de i fyra-fem lägenheter runt om på gården. Det har även fått tillökning av det kvinnliga könet och springer runt dagarna långa med sina bongotrummor och grönsaker. Jo för grönsaker äter de endast, då och då dyker det upp lappar i trappen med stora bokstäver "KÖTT ÄR MORD" Man kan ju lätt säga att The Monks är mina mest intressanta grannar, vill ni läsa mer om deras ALLTID pågående revolution kan ni klicka här.

Nästa gång forsätter vi grannserien med min granne Gert* som har en minst sagt intressant fetish. Stay tuned..


*alla namn är fingerade




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0