Min hyllning till SJ

Vad jag har förstått och fått höra av min vän Sanna så fick SJ ta himla mycket skit under vargavintern som var. Sanna som jobbar där kunde knappt gå ut i sin uniform utan att bli halvt attackerad av människor på stan som tydligen tyckte allt var hennes fel bara för att det stod SJ på hennes jacka.
Så med detta inlägg ska jag göra tvärtemot, jag ska hylla SJ till skyarna och det ska jag göra för att SJ helt enkelt är bra. Visst kunde priserna vara lite lägre och visst tycker jag att alla borde få fri tillgång till internet men jag har bestämt mig för att skita i priser och internet idag.

För imorgon ska jag åka med just SJ till min älskade familj i Västerås och resan tar endast FYRA timmar! Jag minns inte sist en resa tog fyra timmar, kanske om de var från 7eleven till hotellet men annars så har medeltiden på en resa de senaste året legat runt 10 timmar. 10 timmar med fem byten, passkontroller, plocka upp folk ute i skogen, hälsa på chaufförens familj och inhandla blommor som ska hänga fram i bussen som offergåva till Buddha.

Jag räknar med att jag inte kommer få uppleva något av ovanstående på min resa imorgon. Fast de hade varit lite kul också.

"Ja alla resande då var vi framme i Örebro, här har vi byte för resande till Arboga och även passkontroll för samtliga resande."

"Nästa station Laxå, avstigning på höger sida i tågets färdriktining. Vi kommer att göra ett stopp på 20 minuter (så jag hinner springa in på en snabbis hos min nya flickvän)"

"Ja då ber vi samtliga resande att bege sig till bistron, klockan är 12.00 och det är obligatorisk bönestund"

Så imorgon SJ då kör vi, samling klockan 05:45 vid spår 4 för er som vill ta del av denna historiska stund.

HEJA SJ!

Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Haha. Har man åkt runt i Asien ska man fasen inte klaga på SJ - jag håller med dig! För där kan allting hända och Sverige har det jävligt bra faktiskt! :D

2010-05-22 @ 14:18:46
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0