Vardagslivet...

För fem år sedan ganska exakt flyttade jag till Göteborg. Efter som jag aldrig hade bott i en riktigt "Storstad" så var de hela väldigt spännande och jag såg massa sex and the city scener spelas upp framför mig och lite så har de även varit.
När jag bodde i Hallsta fanns de inte mycket mer än fredagsmys med pizza på schemat om du inte ville gå ut och supa dig kanon med samma gamla vanliga folk som hängde på samma gamla vanliga ställe. När jag kom till Göteborg var de after work på avenyn, fika varje dag, dansa till fem på morgonen och leva allmänt galet.
Nu har jag fyllt 25, har sambo, är inte främmande för tanken om att skaffa barn, äter oliver och dricker ett glas vin på kvällen.
Förut letade jag efter billigaste ölen i stan, nu letar jag efter en disktrasa med bra sugförmåga.
Även om det hela känns skrämmande så tar jag det med ro. Jag har blivit äldre, Ja jag tittar alltid på kilopriset när jag handlar men jag vet även att på fredag är det helg och allt går tillbaka till sin "vanliga" ordning. Faktum är att även om jag har svårt att erkänna det så gillar jag slappet. Jag gillar mysbyxor i soffan framför en film, de måste bara vara i lagom mängd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0