You can call me Brigdet!

Vi har ingen TV hemma, eller jo de har vi ju med den har inga kanaler. En DVD har vi men tyvärr inte så många DVDer. Så igår kväll leta jag fram några gamla filmer för att ha något att somna till. Jag hittade Bridget Jones Dagbok 2 och oj vilket URUSELT val. Inte bara pågrund utav att filmen i sig suger, nej nej någonting värre än så. Efter jag hade tittat i tio minuter så insåg jag att JAG ÄR JU BRIDGET JONES! Lika jäkla klumpig, pratar ALLDELES för mycket och är allmänt pinsam utan att fatta det själv vissa stunder. Nåja nu låter de som om jag har världens sämsta självförtroende men ni som känner mig vet att så inte är fallet. Jag har bara fått med självinsikt under "äldre" dar, true story!
Men tillbaka till filmen då, mycket påminner som sagt om mig själv. I filmen så åker Bridget på en oplanerad skidsemester med sin pojkvän. Hon glömmer hoppa av liften, flyger ner för backen och dödar nästan sig själv och alla andra på vägen.

Vecka 1 ska jag till Åre med P, hans mor & far, bror och hans flickvän. Svärmor och svärfar är vana skidåkare, P & D har stod nog på en snowboard när det kom till jorden och Tone hänger runt på längdåkningsskidor.
Jag åkte stjärtlapp i backen när jag var liten, det var så långt jag kom.
Resan i sig ska bli HELT UNDERBAR men att jag "lovat" P att försöka mig på snowboard är en skrämmande tanke, speciellt lite mer nu än vad det var innan filmen.
Så nu åker BJD2 så långt in i garderoben det bara går att komma och får tidigast titta fram v2 2011.

Ikväll tittar jag istället på nyaste HIMYM och njuuuuuuter i fulla muggar. Go´natt!

ps. Jag var himla duktig förut och tvättade skåpen, problemet var bara det att svinton jag använder halvt tog med all färg =/ En pik till att göra om köket också? JA VISST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0