Pay it forward

Ibland har man både tur i kärlek och spel, i allafall om man heter Peter Teider. Heter man Therese Bergquist får man liksom nöja sig med andra plats men den platsen är rätt mysig den med.
Tur har vi alltså haft på senaste, massor!

Det hela började med ett vad mellan David och Peter, När kommer första snön???
David sa efter 23 november och P före. Igår snöade det! 200 kr till P.

P köpte en triss lott och vann 25 kr, skulle hämta ut en ny men tyvärr kunde hon inte lösa in den men vi köpte en ny i alla fall. Jag skrapade och vann 25 kr.

Jag, P och grannen bowlar. Pris per vunnen serie är en öl som förlorarna bjuder på, pris för sammanlagd poäng är valfri middag.
Jag vinner en öl och P öl plus middag på Dinner 22.

Jag får utan anledning en present från en av mina familjer som jag jobbar hos (En supersnygg låda för te), TACK made my day!
Efter jobbet får jag även skjuts av min arbetskamrat HELA vägen hem från Tuve och hon säger "pay it forward"

P lägger in ett lotto och igår kväll går han inte för att titta om han vunnit, det har han. 4750 kronor!

Så just nu är vi inne i ett flyt, vi får helt enkelt se hur länge det håller i sig.
Angående det min arbetskamrat sa så gäller det filmen pay it forward. Konceptet är att man gör tre stora tjänster till tre olika människor utan att förvänta sig någonting tillbaka. Allt man"begär" att att personen som mottagit tjänsten gör tre helt osjälviska tjänster vidare till någon annan och på det sättet multiplicerar det sig ganska fort.
Så det är vad jag ska ägna kommande vecka åt, att "betala av min tjänst"
Så människor där ute, gör det ni med så ser vi om v43 blir en lite bättre vecka än det andra.

PAY IT FORWARD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0