En bra vardag

Nu är vardagen här igen och det känns skönt. Jag har ett inre lugn som jag inte haft på länge och känner harmoni. Jag tror mycket av min nuvarande känslomässiga status beror på att jag vaknar tidigt på morgonen, dricker kaffe, lyssnar på lite bra musik och går ut i solskenet. Visst känner man att hösten redan gjort sitt första avtryck men det gör inget, kanske är det för att jag inte haft höst eller vinter på över två år. Så nu ser jag till att njuta till tusen. 

På det "nya" jobbet går det väldigt bra och nästa helg sätter jag igång men ännu ett nytt jobb och det ska verkligen bli spännande. Nya utmaningar och nya mål. Förhoppningsvis ger detta mig en chans att utveckla min pedagogiska sida då jag inte använder mig av så mycket pedagogik i det jag gör nu.
Lite nervöst är det ändå, en utav Peters kompisar rekommenderade min för sin chef så man känner ju att man verkligen vill visa framfötterna så de är precis det jag ska göra till 110 %

På Peters plan är det jobbsök som gäller, vilket inte alltid är det lättaste men han försöker och jag vet att han inte ger upp i första taget. Det viktiga är att han hittar ett jobb som han trivs med och tills dess har jag inga problem att vara sugarmama även om de tär lite på honom ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0