Gårda vs Torslanda

Livet i torslanda! Just nu sitter jag och jobbar? i torslanda. Tittar ut genom fönstret och undrar om alla i den här stadsdelen går och lägger sig klockan åtta. Allt som hörs utanför är ljudet av ett flygplan som lyfter mot skyarna iväg från säve flygplats. Sitter i en mångmiljon villa och undrar vem fan som betalar mer än femtio kronor för den här blå klossen. För det är så alla hus här ser ut, som blå legoklossar. Gatan har wisteria lane känsla då den svänger fint och husen bildar en elegant båge. På innersidan av bågen finns en stor gräsmatta och mitt på gräsmattan är en damm placerad. Alldeles lagom djup för att barnen ska få en trevlig drunkupplevelse om de trillar i.

Tacka vet jag Gårda, där motorvägen viner utanför sovrumsfönstret och elkablarna hänger på utsidan av husen. Och de ska riva vackra gamla gårda säger tidningarna?!

http://bevaragarda.blogspot.com/



Gårda



Torslanda (en liknande kloss som jag sitter i)

Kommentarer
Postat av: Becca

Själv bor man på Blåkulla! Så jag vet vad du snackar om att man ska bevara det lilla ghetto som finns kvar! =) Och nej, jag säger INTE blåkulla nu bara för att det är påsk! skratt

2009-04-09 @ 20:42:40
URL: http://beccamedcc.blogg.se/
Postat av: Becca

...fast jag menade ju inte att Gårda är ghetto.. hahaha Men inte nytt då!

2009-04-09 @ 20:43:59
URL: http://beccamedcc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0