I´m coming home again..

Dagens arbetspass var nu avklarat, känner mig som en marionettdocka utan en människa som håller mig upp just nu. Ska alldeles dags ta mig en kvällsdusch och sedan bänka mig framför en film. Imorgon är det dock jag som är kändisen, ska bli intervjuad och fotograferad. För vilken tidning får ni lista ut själva ;)

Fick tuppjuck på spårvagnen idag. Får det ganska ofta på folk som enligt mig är alldeles för puckade för sitt eget bästa. Denna gång var dingon en kvinna med barnvagn. Jag jobbar med funktionshindrade barn och har barn i allra åldrar.  Idag jobbade jag med en 5 åring som total vägrade att lyssna på mig, barnet spottade och kletade snor överallt, bara för att barnet tyckte det var roligt. Inget av detta hade med handikappet att göra så jag sa helt enkelt till barnet " Sluta, de är äckligt med snor på ställen där det inte hör hemma" Fick en menande blick av supermamman jag valde dock att ignorera detta och fokusera på mitt eget. Barnet fortsatte med sitt trots och till slut rann min tålamodsburk över så jag satt mig på huk och tecknade lite argt på teckenspråk att nu är det fan nog, JAG ÄR SUR! Supermamman fnös och började gulla med barnet. Nej nej inte sitt eget, utan hon "angrep" barnet jag jobbar med . Jag mölde mig emellan supermamman och min barnvagn. Tror hon blev lite chockad men själv kände jag att jag gjort dagens gärning när jag åtminstonde räddat ett barn från henne.
Det hela kändes ännu lite bättre när barnet mitt började storgarva åt supermamman när hon snubblade av att vagnen bromsade in.

snöiga kramar och en mysig kväll från superkändisen.

Kommentarer
Postat av: liv

jag har vart i tidningen 2 veckor irad... hihi

2009-02-04 @ 22:03:13
URL: http://metrobloggen.se/tiominuter
Postat av: Tebbe

nehe? varför har jag missat det? :D

2009-02-05 @ 00:26:30
URL: http://glohria.blogg.se/
Postat av: Tebbe

nehe? varför har jag missat de?

2009-02-05 @ 00:27:42
URL: http://glohria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0