I'll just say good night to you My people, no goodbyes to you I'm just gonna say good night

Som sagt efter en full dag med bak så gick jag och Peter över till grannen. Vi åt lite godis (som jag ska sluta med, berättar senare) och kolla på slumdog millionaire. Riktigt bra film, jag gillade uppläget och som grannen sa, grymt duktiga barnskådisar. :)  Rekommenderar den hårt.

Godiset då, jo nu är det nämligen så här att de senaste två gångerna jag har ätit godis har jag fått allergiska reaktioner. Så igår konstaterade jag halvt att det nog är bäst att skippa godiset ett tag framöver.  Nu är det inte så att jag har självmordsönskan och att det är därför jag fortsätter. Allergireaktionerna har varit lite prickar på armen bara. Men min mognare hälft här hemma säger skarpt nej och slår mig på fingrarna.

Började läsa en ny bok igår, Grabben i kuvösen bredvid. Killen som har skrivit boken heter Jonas Helgesson och är CP-skadad. När jag i höstas genom jobbet var utställare på Mötesplats Funktionsnedsättning så fick jag möjligheten att gå och lyssna på Jonas som förövrigt även är stand-up komiker. Jag blev imponerad av tankarna som han hade, om alla möjligheter han såg och inte motgångar. Tyvärr hade jag inga kontanter vid det tillfället så jag kunde inte köpa boken på plats men så tog jag tag i det igår. Har kommit halvvägs men kommer med en rapport så fort den är utläst. Så nu är det dags att krypa ner bredvid den där heta hunken i soffan med boken. Sleep tight and dont let the bedbugs bite.....


http://cp-bloggen.blogspot.com/ - Jonas Helgessons blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0