Siem Reap

Tänkte försöka uppdatera er där hemma lite om vad som hänt den senaste tiden. Jag har varit sjuk, väldigt mycket. Ena dagen är magen bra och inte andra. Blir det inte bättre snart så får jag gå till farbror doktor eftersom Peters pappa åkte på sarmonella på Koh Samui. Jag har även varit hos tandläkaren och lagat hela min mun, vilket gick på 7200 bath och är ca 1700 kr. För lagning av sex tänder, vilka två utav av dem var sönder. Så tips, om ni ska till Thailand försök klämma in ett besök hos tandläkaren priserna skiljer sig enormt mot hemma i Sverige.

Vi har ju som jag sagt tidigare kommit till Kambodja. Har inte hunnit sett nått av Siem reap ännu, låg med magen hela dagen igår och nu är det ju bara "morgon" här. Eller rättare sagt det är lunch men Peter ligger fortfarande och snarkar så vi får kalla de morgon. Tror ägaren av vårat guesthouse på Koh chang tyckte Peter var lite halv konstig när han kom vid tre tiden på dagen och sa good morning.
Vi har tittat runt lite på hus och lägenheter här i Kambodja då de är extremt billigt och vi fick tre månaders visum för 300 kr. En redbull 33cl kostar ca 2 kr och en limpa cigg i kostar 35 kr. Maten är dock lite dyrare och boende likaså men fortfarande väldigt billigt. Vi får betala 6 dollar per natt där vi bor nu vilket är väldigt billigt. Det krångliga med Kambodja är att de har två valutor, dollar och riel.  Vilket gör allt lite svårare när du betalar med dollar och får växel i riel och ska försöka räkna om allt. Men det kommer nog in i hjärnan snart och jag får se det som lite extra träning för på måndag börjar min Mattekurs.

Ett måste här i Siem reap är ju alla tempel. Ni har säkert hört talas om Angkor Wat som ligger här. Tror vi kommer ta en dag och gå upp lite extra tidigt för att åka till templen och se soluppgången. Dock så måste jag ju erkänna att tempel är inte de som lockar mest på min resa, jag vill ha lite äventyr så tänkte försöka ta mig till någon krokodilfarm här i Kambodja och hälsa på. Sen så ser jag ju lite extra framemot att åka flod i Laos (tack Sanna för tipset)
Så för att sumera det hela om vad som händer i Peter och Tebbes liv just nu så är det mycket plugg för Peter, mycket sjukdom för mig, sol igen och framtida äventyr.


Kommentarer
Postat av: syster yster

Oj vad det händer mycket i era liv just nu !

Hoppas att du snart blir bättre i magen , ja gå till doktorn så du snart blir pigg igen .

Gosa inte med alla djur Syrran L Det kan vara vissa man inte ska gossa med L

Ha det så jätte bra och var rädda om er ....

Kram kram

2009-06-24 @ 21:55:42
URL: http:///glohria.blogg.se
Postat av: liv

Ett tips till...

Det räcker med EN dag i Ankor. Du blir mätt ganska snabbt men ni får inte heller missa det. Du har ju sett mina kort. Sååå häftigt.



All lycka till er.

Själv har ja legat vi stranden och gottat hela dagen plus några öl( vi lider inte heller här hemma i högsommarvärmen )



Miss You Honey!!!

2009-06-25 @ 20:04:23
URL: http://metrobloggen.se/tiominuter
Postat av: sanna

det va jag, Sanna som skrev. Liv måste ha sparat sitt namn på min dator,,.

2009-06-25 @ 20:06:07
Postat av: Malin OE

Följer allt med spänning!

2009-06-27 @ 14:29:52
URL: http://zorinas.blogg.se/
Postat av: Tebbe

mm det händer massor, inga tempel än dock men det kommer. ni får läsa fortstättningen :D

2009-06-29 @ 15:08:57
URL: http://glohria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0