bio...

Jaha då var det helt plötsligt måndag igen. Veckan har gått förvånansvärt fort vilket känns extra skönt då jag trodde att jag knappt skulle stå ut för att jag saknade Peter så mycket. Visst saknar jag min älskling mer än nått på jorden men tack vare mina underbara vänner så går allt lite lättare. Ni vet vilka ni är, älskar er.

Var på bio igår ikväll med Lajf, Marley & me. Jag minst sagt älskar Owen Wilson men den här rollen var något nytt. Visst hade den sina små guldstunder då jag skrattade så jag kiknade men mycket mer än så blev det inte. Marley & me är en helylle familjefilm som kan funka på bakfyllan även för mig. Den får:



"Mannen" på bilden är Kalle Wästman.  Fråga mig inte vem han är, han har nått med Thore Skogman att göra. Varför har jag just har valt honom till mitt bedömningssystem? Jo jag tänkte det att Expressen har getingar, GP har fyrar, vad har jag som representerar mig? Så kom jag på att när jag var runt tretton år bestämde sig nån parvel att några skulle göra en staty av Kalle. Statyn som VAR världens största trästaty och vägde 14.125 kg placerades mitt på det lilla torget i Hallstahammar. Mr.Wästman fick dock monteras ner efter några år då man inte hade behandlat träet rätt och han ruttnade. Inte alls lyckligt, halva torget fick spärras av pga risk för fallande Kalle-armar. Vet inte hur många miljoner det här kostade min hemkommun, men som sagt det har gett mig ett minne för livet. Vila i frid Kalle, nu får du nytt liv här i min blogg.

Kommentarer
Postat av: Thilda

tjo, jag hoppas du följer min blogg? ;)

2009-03-30 @ 11:41:16
URL: http://discord.blogg.se/
Postat av: Malin OE

Halloj syrran, jo jag har faktiskt varit inne lite då och då och kollat här. SKA ta mig i kragen och bli en flitig läsare. Kramar!

2009-03-30 @ 12:13:30
URL: http://zorinas.blogg.se/
Postat av: tebbe

Kanondet syster =)

2009-03-31 @ 17:05:32
URL: http://glohria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0