Äkta Tant Tebbe?!

År 24 i mitt liv, de var då allt ändrades. Jag blev en tant, eller i allafall pekar saker som hänt på senaste åt det hållet. Igår kväll ligger jag i sängen och försöker läsa min bok, utanför är de runt 25 grader och i mitt rum är det säkert 30. Utanför festar folk och fem olika låtar från närliggande resturanger slåss om vem som ska skrålas mest. Trots att Bob marley, Eagles och Sean Kingston går en jämn runda i ringen så är det någon helt annan som vinner storslaget.

Mellan Stir it up och Hotel california hörs en gäll röst skrika SOCKERKAKA! Trots mitt halv sömniga tillstånd ställer jag mig upp och kollar ut genom fönstret. Jag ser tre blonda töser och en inte så blond man stå och skratta. Den ena tjejen säger på svenska "VAFAN! Kan han inte bara säga det då?!?"  Mannen som verkar vara helt ensam och väldigt förvirrad säger "Eeeh Maybe we should go back to the pub now" Tjejen som inte alls vill gå till puben säger "No, I´m gonna teach you swedish, say after me. SOCKERKAKE PEPPARKAKE OCH ANNAN KAKE"
De två andra tjejer stämmer genast upp i kör och skriker "SOCKERKAKE, PEPPARKAKE OCH ANNAN KAKE"
Killen ser ut att leta efter närmaste flyktväg men då, som två räddande änglar kommer hans kompisar gående och ansluter lektionen. Gänget börjar småprata och vandrar vidare (tror jag!)

Jag suckar lättad och beger mig tillbaka till sängen och tar upp min bok. Exakt två sekunder efter jag lagt mig igen så hörs "SOCKERKAKE, PEPPARKAKE OCH ANNAN KAKE" Denna gång två oktaver högre.
Jag inser här att jag börjar bli riktigt irriterad och på samma gång inser jag att jag börjar likna min mor. Förlåt älskade mamma, men jag är helt enkelt inte redo att bli tant vid 24 års ålder.
Jag tar upp min bok och försöker koncentrera mig. Efter ca 20:de gången (jag tappade räkningen vid tio) av "SOCKERKAKE, PEPPARKAKE OCH ANNAN KAKE" hoppar jag upp ur sängen, smäller igen fönstret och lägger mig nöjd igen.

Två minuter senare svettas jag som ett djur och inser att klimakteriet är nog inte heller så långt borta.
Suck.
Så på fullmoon på måndag ska jag dricka massa öl, försöka däcka på stranden och skrika "SOCKERKAKE, PEPPARKAKE OCH ANNAN KAKE" så högt jag kan.

Bara för att vara LITE mindre tant..


Kommentarer
Postat av: liv

sjukt roligt inlägg gumman! ligger dubbel vikt

hoppas ni har det underbart.



pussar

2009-10-29 @ 09:09:39
URL: http://longgone.blogg.se/
Postat av: syster yster

Hallå syster , vad du är ute sällan på datorn , finns det inge cafe du kan smyga in på och surfa lite L

Mamma undrar om jag hört nåt !

Skriv nåt här då du är ute , för här läser lilla mamma L

Har du hittat Peter än asg ?

Ha det gott , var rädd om dig .. Kramissss

2009-11-06 @ 23:52:19
URL: http://glohria.blogg.se/
Postat av: Malin OE

Vill höra nåt av dig, det var ett tag sen du var synlig i cyberspace. Kramar från syster yster.

2009-11-09 @ 23:21:00
URL: http://zorinas.blogg.se/
Postat av: Cajsa

Haha, inte läst inlägget sedan dagen efter vi träffade dig på the Roof Bar i Bangkok. Hilarious! Sjukt roligt att du sprang på oss. Undrar dock vem som är vem i texten ovan...

2010-03-14 @ 17:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0