Hörts och sagts under resan

Här kommer lite korta onödiga, roliga och allmänt korkade citat som sagt och hörts så här långt under resan:

"Båda mina länder hatar ditt land" (En lärare som berättar för en Amerikan om vart Frankrike och Kanada står när det gäller USA)
Saigon, Vietnam

"I saigon säljs 400 motorcyklar per dag"
Saigon, Vietnam

"Tourist" (De närmaste khmererna kom till att utala mitt namn"

Siem reap, sihanoukville, Kambodja.

"Jag har en tiokrona i röven" (blir lite fel när ja ska säga till Peter att de sitter fast en tiokrona på baksidan av låret)
Koh chang, Thailand.

"Jag gillar det! Jag kan vara blatten med hatten!" (Peter om att han utalar vietnamesiskt tack lite konstigt)
Saigon, Vietnam

"Peter: Hur går den där låten, jag älskar dig min lilla lilla?!?!?! Tebbe: Vad du är söt min kära lilla ponny? Peter: ne fy fan också" (Peter försöker vara gullig, men de går inte så bra)
Saigon, Vietnam

"Som hämd ska jag skriva om historien med tiokronan på min statusröv!" (Peter blir sur när ja publicerar storyn om ponnylåten på facebook, men det går inte så bra denna gång heller)
Saigon, Vietnam

"Oh my Buddha" (thaitjej i en bar som upprepar det 20 gånger och jag kan inte sluta skratta"
Koh tao, Thailand

"My name is Gman, you know?! Like the superhero!" (en av mina elever berättar historien bakom sitt engelska namn)
Saigon, Vietnam

"Do you wanna pay now or later?" (en personal på resorten, 10 minuter efter vi blivit rånade när jag beställt en kaffe)
Phan Tiet, Vietnam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0