Så här är det att gå en mil i mina skor...

Det bästa med att vara Tebbe just nu:

  • Jag har makt! (de ingår någon osynlig maktmantel när man är "foriegn teacher")
  • Jag får lön den 10:e
  • Jag fyller år om mindre än en månad (maila så får ni mitt banknr ;) )
  • Jag fyller bara 24 (Peter trodde jag skulle fylla 25 fram tills två veckor sedan)
  • Köpte en ny väska här om dagen (toksnygg)
  • Mina solglasögon är fortfarande hela efter en månad (vet inte hur många par som förbrukats så här långt)
  • Jag är på andra sidan jorden (i värmen när regnet o rusket kommer till svedala)
Det sämsta med att vara Tebbe just nu:

  • Jag snorar
  • Jag hostar
  • Ont om pengar är det gott om
  • Jag saknar mina vänner och familj så det gör ont i hjärtat
  • Att jag inte pratar vietnamesiska (i en stad där nästan ingen pratar engelska)
  • Jag har extrem musiktorka

Kommentarer
Postat av: Lancia

Musiktorka? Kör du spotify? Jag vet att det bråkar när man är utomlands, men om du ber nån hemma i sverige logga in på ditt spotifykonto nån gång i veckan så ipt återställs till svensk så kan du användat utomlands utan problem. :)

2009-09-10 @ 14:02:47
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: Tebbe

sv: Spotify är blockerat i vietnam. Riktigt surt =/ men tack för tipset, ska snart byta land så då kanske man kan lyssna igen :D

2009-09-11 @ 14:01:55
URL: http://glohria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0