Vart ska vi åka?!

Så har ännu en helg gått. Tiden går alldeles för fort, jag har varit här nere i snart fyra månader. Just nu kämpar vi med att få polisrapporten från rånet så vi kan byta land. Känns som en oändlig process, ingen verkar veta vart man ska vända sig. Förhoppningsvis får vi tag på den inom 1-2 veckor. Vi har betalt månadshyran fram till den 22 september så de är trist om vi behöver stanna längre.

Måste bara påpeka en sak som jag nog glömt att skriva här då, såg min systers kommentar om att jag nu är arbetslös. Det stämmer inte riktigt. Jag valde att säga upp mig för att vi ville röra på oss och för att jag kommit in på högskolan nu till hösten. Kurserna har redan börjat men jag ligger lite efter då jag skickade in en sen anmälan. Just nu försöker jag förstå mig på skolans plattform och fundera ut vilka böcker jag behöver beställa ner hit. Jag har kommit in på två kurser, kategorisering och bemästrande (funktionshinder och handikapp) och individuella och sociala perspektiv (funktionshinder och handikapp). Har sökt fler kurser som jag hoppas att jag kommer in på för just nu studerar jag bara 50% och jag vill komma upp i 100%.
Så håll tummarna för mig.

Försöker också komma på vart vi ska åka här näst. Svårt att bestämma sig när man har runt tio underbara länder i "närheten". Kanske paddla kajak runt öarna i Halong bay, åka flotte på floderna i Laos, motorcykel semester bland djungeln i norra Thailand eller varför inte besöka kinesiska muren?!?! Många alternativ som snurrar runt i huvudet nu. Vad tycker ni? Ni kan väl kommentera vilken utav dessa platser ni tycker att vi ska åka till. Vem vet ni kanske blir våran slutgiltliga domare i detta öråd!


Alternativ 1: Halong Bay (Norra Vietnam)


Alternativ 2: Mekongfloden (Laos)


Alternativ 3: Chang Mai (Norra Thailand)


Alternativ 4: Kinesiska muren (Kina)

Alla bilder är lånade från google

Kommentarer
Postat av: andy

jag rekommenderar alla. det finns inget ställe ni får missa. men om ni är ute efter en chill studieatmosfär så tror jag laos är att föredra. vang vieng eller luang prabang. annars är ju halong bay ett helt fantastiskt ställe. passa på och stanna i hoi an på väg upp isåfall. eller också ger ni fan i allt och kommer hem och leker med mig istället.

ha det gött så länge, och hälsa ditt livs kärlek.

/anders.

2009-09-14 @ 17:39:06
Postat av: Tebbe

sv: de är ju det som är problemt. alla lockar men svårt när man bara kan välja ett som nästa. förhoppningsvis har vi tid o pengar att besöka alla platser. Va kul att du kommenterar förresten. Peter hälsar massor tillbaka. Hem till dig kommer vi om ett par månader och då ska vi leka nästan hela tiden ;D kram

2009-09-14 @ 17:51:31
URL: http://glohria.blogg.se/
Postat av: jossey

Halong Bay ser übermysigt ut ^^

2009-09-14 @ 21:30:49
URL: http://hannahskaka.wordpress.com
Postat av: tina

Jag skulle också välja Halong Bay, det såg ju jätte mysigt ut. Glöm bara inte att knäppa kort under tiden. Kram

2009-09-26 @ 13:42:30
URL: http://gloria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0