Miami Green

Livet som student behöver inte alltid betyda nudlar och inga nöjen, för är man student på distans som jag och Peter så betyder det för tillfället en fyra i Malaysia.
En fyra med tre pooler utanför, ett gym, tennisbana, basketplan, wifi och havsutsikt från både balkongen och vårat sovrum.
För det här betalar vi ungefär 5000 svenska kronor vilket är ganska mycket men vi passar på för hemma skulle detta kosta många tusenlappar mer.

Vi har även en affär i parkeringhuset?! I morse skulle jag springa ner och inhandla lite "nödvändigheter" (cigg), vilket inte alls skulle bli svårt för enligt Peter var de SUUUUUUPERLÄTT att hitta den. Det skulle visa sig vara raka motsatsen. Efter att ha sprungit upp och ner mellan tre olika plan i 20 minuter såg jag en man stå och luta sig mot en bil. Så snabbt som jag kunde sprang jag över dit och frågade vad affärjäveln låg. Svaret: Det finns ingen. Jag som visste att det fanns en (Peter handlade nämligen där igår) tackar för mig och pinar surt vidare. Någonstans i bakhuvudet visste jag att den skulle ligga på plan 2, grejen var bara det att det fanns Plan 2, Plan 2A och Plan 2B. Efter åtaliga gånger på alla plan såg jag en skylt skymta på plan 2A.. HALLELUJA!
Jag som vid det här laget skulle kunna döda för en cigg springer fram till affären och rycker i dörren. VAD I *******!!!! Affären är stängd! Öppnar klockan 11.15, vad är det för jävla onödigt tid? Vem öppnar 11.15 och inte 11?

Jag inser att det är över tjugo minuter kvar innan den öppnar så knatar upp till lägenhet igen. Kokar lite ägg och slösurfar lite för att få tiden att gå. 11.20 ställer jag mig i hissen igen. Kommer ner till affären som är öppen, ser detta som ett väldigt positivt tecken. Kliver in och hälsar på mannen i kassan som pratar i telefon. Och han pratar, och pratar, och pratar. Det tar aldrig slut, jag som bara ska ha mina cigaretter står där och väntar fint samtidigt som jag pillar lite på en kartong med myggspiraler. Efter fem långa minuter lägger han på och jag går fram till kassan.
"Hej ett paket Pall mall, blåa tack!"
"Tyvärr jag är ledsen men jag har inga cigaretter just nu, kom tillbaka om en halvtimma"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0