Welcome to Malaysia!

Så då var året 2009 förbi, vad som har hänt har ni ju delvis fått följa här även om det är svårt att skriva ner allt som händer under sju månader i Asien. Julen spenderade vi på Koh Lanta med min arbetskamrat Anna och hennes familj. Även Johan, en kompis från Göteborg kom över ett par dagar från andra sidan Thailand för att njuta av vårat sällskap.


Så nu, efter nästan tre månader i Thailand är vi äntligen i ett nytt land. Vi befinner oss just nu i Malaysia. Här är det svajande burkor, bollywood musik och riktig citron i vattenglasen (i Thailand envisas de med att lime är samma sak som citron). Att ta sig till Malaysia tre dagar efter nyår visade sig vara en urkorkad idé. Vi som egentligen ville till KL fick nöja oss med Penang då allt till KL var fullbokat. Passkontrollen var ett stor hav av väskor och galna malaysiska pantertanter som försökte tränga sig före i kön. Ingen panik, något jag lärt mig under tiden här nere är att du alltid kommer fram, det kanske bara tar lite längre tid än beräknat......... sisådär fem timmar längre. Jag höll på att attackera den stackars mannen med hamburgeståndet när vi klev av bussen efter 14 timmar utan mat.


2009 fick jag även min första rynka, jajjemän det är sant. Först tyckte jag den var söt, lite så som Tuva Novotnys skeva gulliga leende. Rynkan är placerad från vänstra ögat och går snett ner mot örat. Efter att ha legat på stranden (brun, brun, brun) de senaste två veckorna och läst skolböcker insåg att den jäveln inte alls var söt. För nu ser det nämligen ut som jag har haft ett ”glasöga”. Ni vet såna där som man har på operan för att se lite bättre när man sitter uppe på balkongerna. Så de sista dagar på Koh Lanta spenderades på stranden med uppspärrade ögon riktade mot solen i hopp om att få rynkan lite brun. Oj just ja, glömde jag förresten berätta att jag fyller 25 i år........ HAPPY 2010!



Julia, Viktor och Linnéa


Kommentarer
Postat av: Lance

Å jag har fått mitt första gråa hår. Välkommen till ålderdomen!

2010-01-04 @ 16:38:41
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: Sandra Rydkvist

Shit Tebbe ni har det verkligen gött. Stressa för guds skull inte hem :) Jag ska spara mina små slantar nu ett tag och ta bästa flyget härifrån. Sola och bada för oss där ute. Men vill se mer bilder :D Kram Sandra

2010-01-06 @ 10:06:55
Postat av: tebbe

lancia: haha ja fan nu går de utför. hur fan kom vi hit så snabbt? tycker de var 10 minuter sen jag satt och spelade med favete och kände mig purung ;)



Sandra: ska bli bättre poå bilderna men kameran har ballat ur lite. kram på dig

2010-01-07 @ 07:29:47
URL: http://glohria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0