Kuala lumpur - Krabi Town

Back in Krabi town. Resan hit från Kuala lumpur var HEMSK! Nog att det aldrig är särskilt roligt med nattresorna här nere men denna var nog den värsta hittills. Bussen skulle gå från KL vid 23.00 och vi hade inhandlat chips, vatten, nötter och snus (finns två 7eleven i KL som säljer snus, billigare än hemma) för resan. Vi kom i alla fall iväg runt 24.00. Jag somnade och två timmar senare var de dags för första stoppet. Vad som vanligen brukar vara ett stopp på 20 minuter blev ett stopp på en timme. Jag var pigg som en lärka efteråt men började däcka av runt sju snåret på morgonen, men då. JA, då var de fan dags för passkontroll. In, ut, Sawadee kaa, tull, trängandes malayer, prat, prat, pass, stämpel- TACK!
Kunde äntligen återgå till min ljuva sömn innan nästa stopp Had Yai. Där var vi framme på två sekunder, eller så kändes det i alla fall.

Från Had Yai till Krabi skulle resan ta tre timmar. Inga tre timmar här inte, efter FEM timmar i en fullproppad minibuss, där en gammal man hade med sig en korgväska full med hönor som placerades på min fot var vi framme i Krabi.
Total resetid från dörr till dörr: 17 timmar

Denna gång har vi A/C i rummet. Jag njuter...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0