Dag 06- Din favoritidol och varför

Den här var inte bland de lättaste att bestämma sig på. Visst har jag många idoler, inom olika genrer men att välja EN är ju intill omöjligt.
Till slut föll valet på en människa som inte är känd, men en människa som påverkat mitt liv enormt!

Min fostermamma Barbro:

När jag var 13 år flyttade jag till fosterfamilj för att lära mig lite om livet. Historian om varför är lång så den tar vi någon annan gång men vi kan säga att jag och min älskade mor behövde en paus ifrån varandra.
Så hos Barbro, Magnus och Malin bodde jag i två år, på en liten gård med ett rött hus med vita knutar.
Där lärde jag mig att ta ansvar över min sysslor och hjälpa till som en DEL i familjen.
Jag träffade fantastiska människor och klarade mina sista år i grundskolan.

Varför väljer jag då Barbro som min Idol? Just för att hon är den starkaste kvinna jag träffat, psykiskt och FYSISKT! Genom henne lärde jag mig bra värderingar och att respektera allt runt omkring mig.
Barbro har inte bara hjälpt mig och min mamma utan hon har även haft fler fosterbarn boende hos sig. Hon är en underbar person med ett extremt stort hjärta!
Du är min idol!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0