IT´S MY BIRTHDAY!

Hade tänkt att jag skulle ta och pensionera den här bloggen, dels för att jag inte har något speciellt att skriva om när jag är här hemma och dels för att jag helt enkelt inte har tiden till det. Men så händer det ju alltid något jag vill dela med mig av och inser snabbt att de är ganska skönt att ha bloggen som en extra kompis att plocka fram igen. De kanske tar två månader innan jag uppdaterar nästa gång men det är så de får de vara.
Så vad har hänt denna gång som jag vill dela med mig av, jo de har ju varit min födelsedag. Och inte vilken födelsedag som helst utan min 25e.
Helt klart de bästa födelsedagen hittills, har aldrig varit så lyckat rakt igenom någongång och jag blir fortfarande peppad av att bara tänka på helgen.

Så här har ni helgen den 1-3 okt:

Fredag:

Vaknade vid tio och började småpilla hemma inför oslobesöket som skulle anlända på kvällen och för sambon som skulle komma hem efter en veckas jobb.
Hann med lite tvätt och pill innan de var dags för en kort dags jobb. Åkte ner med barnet på stan och mötte uppe Sara med tjejerna. Vi tog en fika på mcdonalds och gick sedan för att leta efter kostym till Sara. Efter ett jävla springades med en dubbelvagn som kan golva de biffigaste killarna hittade vi det vi sökte. Med en nöjd Sara och två griniga tjejer bakom mig kastade jag mig på spårvagnen begav jag mig hemåt.
Väl hemma tog jag hand om allt som behövs göras med en tebbe si så där en gång i månaden. Färga håret är ju de som är jobbigast i hela världen (därför är jag smart och kör på svart hår när jag är blond) så med de färdigt kunde helgen börja.
Jag öppnade en kall öl och satte mig framför idol. Vid nio tiden dök fina svåger och svägerska upp från norge med de vackraste liljorna som faktiskt blommor även idag.
Vi tog oss efter mycket om och men till Linné där vi umgicks lite tills Peter hämtade oss.
Syrrans unge dök även upp under natten efter han varit på dans i mölndal.

lördag: Självklart vaknar jag först utav alla, de är ju trots allt min "födelsedag" (egentligen fyller jag den 3e men vi firade den 2a)
Väcker Peter som i den stunden inte alls ser så kärleksfull ut, lyckas somna om och vaknar tolv av att Peter säger, SKYNDA dig nu. Bolaget, besök, äventyr jalla jalla!
Helt plösligt dyker Sara upp med en ask av min favortichoklad och en brudorkidée (favoritblomma) från hennes fina mamma!
Jag får dra lott om vilken aktivitet som ska uppta våran dag, bowling blir det och jag vinner. Dock förlorade tjejernas lag och vi åkte även på straffet att göra en föreställning under kvällen.
Väl hemma börjar alla göra sig i ordning för kvällen maskerad. Efter en stund ringer de på dörren och jag går dit för att öppna. Vem står där?! Jo MIN ÄLSKADE VÄN Nadjib från Paris!!!! Bättre "present" hade jag inte kunnat få. Kvällen drog igång och jag som var utklädd till 50-tals brud minglade med djävulen, en ipod, rödluvan, robin hood, en pirat, oliver twist, två transor och massa massa fler.
Festen blev en succé!

Våran föreställning fick bli en teater där alla på festen fick en varsinn roll, lyckat och roligt. Sen var de även dags för presentöppning. Fick massa roliga spel, pengar, tårta och sist men verkligen inte minst min ALLRA EGNA SYSTEMKAMERA! Förut har jag ju snattat Peters (som linsen varit trasig på i över ett år) men nu jävlar ska de fotas för egen vind.

Söndag:
Bestod mest med utav att kramas och snacka skit med Nadjib. De andra övernattarna lämnade Göteborg ganska tidigt. Sara bjöd på den godaste födelsedagsmiddagen till ett pissigt stockholmsderby! Men de gjorde ingenting alls, för min födelsedag var perfekt på alla andra sätt.

Smyger in en avvikare här också:

Onsdag:
Får ett samtal från min fina Bela som jag berättat om tidigare (Hon som precis har flyttat till Sverige) Hon frågar mig om jag fått mitt paket?! PAKET?!?!?! jag har ju postbox och är där ungefär en gång i månaden och de besöket är alltid för att hämta räkningar så är inte jätte bundis med min postbox om mans äger så. Men självfallet sprang jag halvt till postboxen nu för att få se vad jag fått för fint. Plockar ut ett par flipflops och en handskriven lapp med så fina ord. De sista som stod var PS. kolla vem som skrev kuvertet.
Jag vänder på kuvertet och där står de
"feliz aniversario Therese. Best wishes Flavio 11 AIK"
De är ju bara galet roligt att hon ordnat detta.

Så men de här suuuuuuperlånga inlägget vill jag tacka alla ni som var med mig och firade min födeseldag, både fysiskt och psykiskt!
Jag kunde inte haft en bättre helg, den var FANTASTISK och de är bara på grund utav er!
Jag älskar er alla, ni är underbara.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0